Πέμπτη, 24 Οκτώβριος 2013 12:29
Δήμος Αχαρνών

ΚΙΚΗ ΣΑΒΒΙΔΗ: ΜΑΚΑΡΙ Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΝΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΤΟ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ

Στο acharnes-news.gr, μίλησε η Αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής, κ. Κική Σαββίδη, η οποία επισήμανε τη δύσκολη προσπάθεια, η οποία πραγματοποιείται από την υπηρεσία της, προκειμένου να υπάρχει μέριμνα για όσους πολίτες έχουν ανάγκη. Η κ. Σαββίδη,  ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένη σε θέματα κοινωνικών υποδομών, μιλά με μία ξεχωριστή συγκίνηση για αυτούς οι οποίοι προσφεύγουν στην συγκεκρμένη υπηρεσία.

Διαβάστε παρακάτω ολόκληρη τη συνέντευξη: 

Κυρία Σαββίδη, πόσο καιρό είστε αντιδήμαρχος;

Εδώ και έξι μήνες βρίσκομαι στην θέση του αντιδημάρχου, από όπου προσπαθούμε μαζί με όλους τους ανθρώπους της υπηρεσίας, να βγάλουμε ένα αξιοπρεπές αποτέλεσμα με όσους πόρους διαθέτουμε. Έχουν γίνει πολλά πράγματα  στο κομμάτι της κοινωνικής πολιτικής και νιώθω χαρούμενη γι αυτό. Θα ήθελα να μπορώ και εύχομαι να μπορούσα να κάνω περισσότερα! Ευχαριστώ θερμά όλους όσους εργάζονται στην υπηρεσία, όπως και όλους εκείνους οι οποίοι βοηθούν τις κοινωνικές δομές παρέχοντας τρόφιμα, ρούχα και οτιδήποτε μπορεί να φανεί χρήσιμο σε άλλους συνανθρώπους μας. 

Σε αυτούς τους έξι μήνες, που είστε αντιδήμαρχος, έχετε παρατηρήσει κάποια διαβάθμιση στον αριθμό των ατόμων που έρχονται να ζητήσουν βοήθεια από την υπηρεσία Κοινωνικής Πολιτικής;

Και βέβαια, έχει αυξηθεί ο αριθμός. Και το άσχημο είναι ότι βλέπεις ανθρώπους εδώ τους οποίους δεν περίμενες να δεις. Υπήρχαν επίσης και πολλοί οι οποίοι εστίαζαν  στο κομμάτι της αξιοπρέπειας και δεν έρχονταν να ζητήσουν βοήθεια. Πλέον βλέπεις και ανθρώπους με μεγάλη αξιοπρέπεια οι οποίοι και όταν ακόμα περάσουν το κατώφλι της Κοινωνικής Υπηρεσίας, νιώθουν άσχημα για το γεγονός ότι "κατέληξαν" σε εμάς. Πολλές φορές έρχονται εδώ και εμείς καλούμαστε να τους απεγκλωβίσουμε από την θέση στην οποία νιώθουν ότι βρίσκονται ψυχολογικά. Προσπαθούμε να τους μιλήσουμε, να τους εξηγήσουμε ότι δεν υπάρχει λόγος να ντρέπονται. Μιλώντας λοιπόν μαζί μας, αρχίζουν να το βλέπουν κάπως διαφορετικά. Κυρίως μας ενδιαφέρει να καταλάβουν ότι στην ανάγκη είναι καλό να υπάρχει κάποιος που μπορεί να σε στηρίξει. 

Κυρία Σαββίδη, ποιες κοινωνικές δομές υπάρχουν αυτή τη στιγμή στο δήμο Αχαρνών;

Οι κοινωνικές δομές του δήμου μέχρι στιγμής έχουν να κάνουν με το Κοινωνικό Παντοπωλείο, το Συσσίτιο, την Τράπεζα Χρόνου και το Κοινωνικό Φαρμακείο. Όλοι μας έχουμε καταβάλλει μία μεγάλη προσπάθεια προκειμένου να τρέχουν οι υπάρχουσες δομές παρά την υστέρηση εσόδων η οποία είναι και έως ένα σημείο δεδομένη λόγω της γενικότερης υπάρχουσας κατάστασης. Ωστόσο μέσα από διάφορες εκδηλώσεις που προσπαθούμε να οργανώσουμε, χάρη στην ευαισθητοποίηση του κόσμου συγκεντρώνουμε τρόφιμα, ρούχα, ό,τι δηλαδή είναι απαραίτητο για κάποιον ο οποίος έχει ανάγκη. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η εκδήλωση που οργανώσαμε σε συνεργασία με το Παράρτημα των Αχαρνών της Ελληνικής Αντικαρκινικής Εταιρείας όπου και εκεί συγκεντρώσαμε όλα τα απαραίτητα. 

Κατά τη διάρκεια του Φεστιβάλ, υπήρξε ένας κουμπαράς. Τι ποσό μαζεύτηκε και πώς διατέθηκε;

Η ιδέα του κουμπαρά, ο οποίος δημιουργήθηκε και ενισχύθηκε κατά τη διάρκεια του Φεστιβάλ  πήγε πάρα πολύ καλά. Βέβαια ο κόσμος, δυσκολεύεται πολύ. Αλλά γι αυτά που μαζέψαμε, θα έλεγα ότι είναι ικανοποιητικά. Το χρηματικό ποσό που μαζεύτηκε ανήλθε στα €750, τα οποία έγιναν επιταγές από σούπερ μάρκετ και κατ' αυτόν τον τρόπο ενισχύθηκε το Κοινωνικό Παντοπωλείο και το Συσσίτιο όπως φυσικά και ο Ξενώνας Γυναικών Θυμάτων Βίας. 

Μπορείτε να μας πείτε λίγα λόγια για τον ξενώνα; Πώς ακριβώς ξεκίνησε να λειτουργεί;

Η λειτουργία του Ξενώνα ξεκίνησε πριν από σχεδόν ένα μήνα. Η λειτουργία του ξεκίνησε, όταν ήρθε σε μας πριν από ένα μήνα μία μητέρα με το παιδί της και ζήτησε βοήθεια. Τότε, αμέσως άρχισε να λειτουργεί ο Ξενώνας. 

Οι γυναίκες που φιλοξενεί ο Ξενώνας είναι μόνο από την περιοχή; 

Όχι. Η λειτουργία του Ξενώνα σχετίζεται με τη Γενική Γραμματεία Ισότητας. Οι κακοποιημένες γυναίκες απευθύνονται στην Γενική Γραμματεία Ισότητας και εκεί αποφασίζεται σε ποιους ξενώνες θα φιλοξενηθούν αυτά τα άτομα. 

Πόσες γυναίκες φιλοξενεί ο Ξενώνας σήμερα;

Φιλοξενεί δύο άτομα, θύματα κακοποίησης. 

Η Κοινωνική Πολιτική, ομολογουμένως είναι ένα δύσκολο κομμάτι. Τι εισπράττετε από τον κόσμο που έρχεται εδώ;

Καταρχήν ένα βασικό θέμα για εμένα, είναι ότι θα ήθελα τα πράγματα να πηγαίνουν καλύτερα. Αλλά το καλύτερα είναι πολύ σχετικό γιατί για όλους είναι το ίδιο. Αυτό που βλέπω και εισπράττω καθημερινά είναι πολύ αντιφατικό. Βλέπω στον κόσμο που έρχεται την στενοχώρια, την πικρία, την απόγνωση. Από την άλλη μεριά  εισπράττω και την ευγνωμοσύνη των ανθρώπων οι οποίοι βοηθώνται από την υπηρεσία της Κοινωνικής Πολιτικής. Αυτό το οποίο ευελπιστώ είναι ότι κάνουμε το καλύτερο δυνατό. Δυστυχώς η Κοινωνική Πολιτική είναι ένα κομμάτι το οποίο απαιτεί χρήματα.

Και χρήματα υπάρχουν; 

Όχι δυστυχώς. Αν δεν παρακαλέσεις, δεν θα εισπράξεις για να δώσεις. 

Το Κοινωνικό Παντοπωλείο πώς λειτουργεί; 

Το Κοινωνικό Παντοπωλείο αποτελεί πραγματικά "ανάσα" για τους κοινωνικά ασθενέστερους. Πιο πριν έγινε μία συνεργασία για να μπορεί να στηρίξει αυτό το κομμάτι. Ο δήμος συμμετείχε στη συνεργασία αυτή και στηρίχθηκε. 

Πόσοι οφελούνται από τις Κοινωνικές Δομές του Δήμου μας;

Από το Κοινωνικό Παντοπωλείο οφελούνται 150 άτομα, οι οφελούμενοι από το σισσίτιο είναι 120 ωστόσο ενδιαφέρον έχουν εκδηλώσει ογδόντα άτομα. Στο Κοινωνικό Φαρμακείο οι οφελούμενοι είναι λίγοι, καθώς δεν υπάρχει η σχετική ανταπόκριση. 

Έχετε μία εικόνα για το αν οι οφελούμενοι είναι περισσότεροι Έλληνες ή αλλοδαποί;

Εμείς δίνουμε βοήθεια σε οποιονδήποτε το χρειάζεται και μπορεί να υποβάλλει τα κατάλληλα δικαιολογητικά προκειμένου να αποδείξει την αδυναμία του να αντεπεξέλθει στις βιοποριστικές του ανάγκες. Στα γραφεία της υπηρεσίας μας έρχονται τόσο Έλληνες όσο και αλλοδαποί. Ουσιαστικά από εμάς εισπράττουν όσοι έχουν μηδενικό εισόδημα.

Η προσφορά βοήθειας έρχεται μόνο από φορείς και οργανισμούς ή μπορεί και οποιοσδήποτε πολίτης μεμονωμένα να βοηθήσει;

Μα φυσικά μπορεί να βοηθήσει ο οποιοσδήποτε. Οι έμποροι από τις λαϊκές μας βοηθάνε πάρα πολύ δίνοντας μας εβδομαδιαίως φρέσκα φρούτα και λαχανικά για να τα διοχετεύσουμε στις αντίστοιχες δομές. Επίσης το γνωστό ψαράδικο στο σταυροδρόμι που μας δίνει πάντα φρέσκα ψάρια που πηγαίνουν στο Κοινωνικό Παντοπωλείο, στο Σισσίτιο. Μάλιστα υπάρχουν και κάποια σούπερ-μάρκετ, τα οποία ευαισθητοποιήθηκαν και με την αγορά ενός κουπονιού του 1 ευρώ από τους πελάτες τους, συμβάλλουν στην ενίσχυση των απόρων συνανθρώπων μας μέσα από τις κοινωνικές δομές του δήμου. Τέτοιου είδους ενέργειες έχουν γίνει πράξη και στο δήμο Αχαρνών και έχει κατ' αυτόν τον τρόπο ενισχυθεί το Κοινωνικό Παντοπωλείο. 

Υπάρχει κάτι που πιστεύεις ότι πρέπει να αλλάξει προκειμένου να πάνε τα πράγματα καλύτερα; 

Το μόνο που θα μπορούσε να αλλάξει και είναι πολύ σημαντικό είναι το να υπάρχουν χρήματα προκειμένου να πραγματοποιείται ουσιώδες έργο από την Κοινωνική Πολιτική του εκάστοτε δήμου. Κατά τα άλλα πιστεύω πολύ πως όταν λειτουργεί η αλληλλεγγύη μεταξύ των ανθρώπων όλα τα προβλήματα μπορούν να ξεπεραστούν. Θα σας αναφέρω ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα, πριν λίγες μέρες, οι εργαζόμενοι εδώ στο δήμο μάζεψαν τρόφιμα, ρούχα, ό, τι τέλος πάντων μπορούσαν να διαθέσουν. 

Ξεκινώντας την ενασχόληση σας με τα κοινά, είχατε στο μυαλό σας ότι σε περίπτωση εκλογής σας θα θέλατε να ασχοληθείτε με το κομμάτι της Κοινωνικής Πολιτικής; 

Φυσικά. Μ' αρέσει πολύ το κομμάτι του "προσφέρω". Αλλά και γενικότερα και η επαγγελματική μου ιδιότητα με έχει επηρεάσει. Γενικότερα νομίζω ότι είναι ένα κομμάτι του εαυτού μου το να προσφέρω. Βέβαια θα μπορούσε να πεις κανείς "γιατί δεν το κάνεις από το σπίτι σου"; Γιατί προφανώς δεν είναι τόσο αποδοτικό. Γιατί η απήχηση της προσφορά από τη συγκεκριμένη θέση είναι μεγαλύτερη. 

Θέλετε να προσθέσετε κάτι τελευταίο;

Θέλω να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλους όσους μας βοηθούν. Ευχαριστώ όσους διαθέτουν τρόφιμα, ρούχα. Ευχαριστώ τους υπαλλήλους της Υπηρεσίας Κοινωνικής Πολιτικής. Όταν ξεκίνησα την θητεία μου ως αντιδήμαρχος εξήγησα σε όλους πως δεν έχω αναλάβει μία θέση προς επιδίωξη προσωπικού οφέλους. Ζήτησα την συνεργασία όλων προκειμένου να μπορέσουμε να αποδώσουμε ένα καλό αποτέλεσμα. Και πράγματι βρήκα ανταπόκριση σε αυτό που ήθελα. Έτσι έχουμε καταφέρει να έχουμε μία καλή συνεργασία με όλους τους υπαλλήλους και νιώθω πολύ όμορφα που συνεργάζομαι μαζί τους. 

Κυρία Σαββίδη, κλείνοντας αυτή τη συζήτηση θα θέλαμε να κάνετε μία ευχή για την υπηρεσία της Κοινωνικής Πολτικής.

Λιγότερο πόνο... Να έρχονται εδώ και να μην βλέπουμε την κατάσταση που αντιμετωπίζουμε τώρα. Υπάρχουν άνθρωποι που έρχονται και μας λένε "δεν έχω να φάω". Πολλές φορές έρχονται εδώ, και μας παρακαλάνε για την παραμικρή βοήθεια. Λιγότερο πόνο λοιπόν και λιγότερα προβλήματα για να μπορέσει ο κόσμος να ανατάξει άμεσα. 


Η κ. Σαββίδη Κική, είναι πτυχιούχος διαιτολόγος-διατροφολόγος και ψυχολόγος. Εργάζεται σε νοσοκομείο και παράλληλα είναι εκπαιδευτικός σε κολλέγιο. Ταυτόχρονα διατηρεί το δικό της γραφείο στο οποίο εργάζεται ως ψυχολόγος και ως διαιτολόγος. 

Κάλλη Λιότσικα- Δημοσιογραφική ομάδα acharnes-news
Ετικέτες

Η ΓΝΩΜΗ ΣΟΥ ΜΕΤΡΑΕΙ